Kuluttajapalvelua, joka tuo hymyn huulille

Terhi Halsvaha,

Suhtaudumme karkkeihin, purukumeihin, pastilleihin ja pähkinöihin intohimoisesti, ja siksi arvostamme kuluttajapalautetta.

Tavoitteenamme on valmistaa korkealuokkaisia ja herkullisia tuotteita, jotka saavat hymyn huulille. Kuluttajat voivat antaa meille palautetta ja kertoa ideoistaan verkkosivujemme kautta palautelomakkeella tai esimerkiksi Facebook-sivujemme kautta. Jokainen palaute tai idea on meille cloettalaisille lahja ja jokainen viesti käydään huolella läpi.

Kuluttajat ovat joskus todella luovia sanankäänteissään ja saamme joskus pitkiäkin kirjeitä. Se osoittaa, että tuotteemme koetaan erittäin tärkeiksi ja että niihin liittyy monenlaisia hauskoja sattumuksia ja muistoja.

”Kerran yhden kuluttajan autoon oli murtauduttu ja kaikki muu oli tallella, mutta kullanvärinen, erityinen, Sisu-rasia oli viety. Sisu-rasia oli kuluttajalle niin tärkeä, että hän halusi kovasti saada uuden vastaavan varastetun tilalle”, kertoo kuluttajapalveluvastaavamme.

Onko Aakkoskarkeissa ihan kaikkia aakkosia? Löysin tänään D:n, ja vaikka syönkin sirkusaakkosia aika usein, yllätyin kovasti. Muistaakseni Z:aa en ole nähnyt ikinä”, kirjoitti yksi kuluttaja aiemmin syksyllä.

”Valmistamme Aakkoset suurina sarjoina ja pakkaamme pussit automaattikoneilla. Pyrimme kaikin tavoin sekoittamaan eri aakkoset tasaisesti. Pakkauskoneet toimivat kuitenkin painon mukaan, eivätkä erottele aakkosia. Tällöin voi sattua, että yksittäisissä pakkauksissa aakkosten lajitelma vaihtelee. Kirjaimistosta löytyy kaikki aakkoset”, vastasi kuluttajapalveluvastaavamme.

Saamme vuosittain noin 7 500 erilaista palautetta kuluttajilta. Osa palautteista koskee tuoteideoita, mutta valitettavasti kaikki hyvätkään ideat eivät aina päädy kaupan hyllyyn. Käsittelemme ja huomioimme kuitenkin kaiken saamamme palautteen. Tuotteita ja markkinointia koskevat ideat välitämme tuotekategoriasta vastaavalle henkilölle ja he ottavat ne huomioon valitessaan tuotekehitykseen vietäviä ideoita. 

Monet kuluttajat myös pyytävät vanhoja tuotteita takaisin. Toimme viime syksynä suuren suosion saavuttaneen Hopeatoffeen markkinoille nimenomaan kuluttajien pyynnöstä. Tuotteiden tuominen markkinoille vie kuitenkin oman aikansa ja esimerkiksi syksyllä toivottu tuote ei ehdi kauppoihin vielä jouluksi.

.

21.10.2014

Kommentit

Jaa

Lue myös nämä blogit

Viikko brändärinä Cloettalla

22.04.2015

Viime kesänä Cloettan markkinoinnissa aloittanut Tuplan, Royalin ja Pollyn tuotepäällikkö Sanna Teräväinen kertoo yhdestä työviikostaan suklaan markki...

Lue lisää

Makeismaailman muotiviikot

04.03.2015

Miltä näyttävät suklaasta tehty mekko ja tulevaisuuden herkut? Karkkimaailman kuumimmat trendit olivat esillä Kölnin makeismessuilla. Naistenlehdistä...

Lue lisää

Blogi: Jouluraha tukee keskosvauvoja elämän alkuun

19.12.2014

Hämäränä joulukuun aamuna olemme mieluisalla vierailulla TYKSin vastasyntyneiden teho-osastolla mukanamme Cloettan 5000 euron joulurahashekki. Yliopi...

Lue lisää

Tervetuloa seuraamaan Cloettan yritysblogia ja kurkistamaan kulissien taakse!

01.10.2014

Tässä blogissa kirjoitamme makeis- ja pähkinämaailman ajankohtaisista ilmiöistä, kerromme tuotteistamme ja ihmisistä niiden takana. Tavoitteenamme on ...

Lue lisää