Tuplan seikkailut laajenevat jäätelökategoriaan – ensimmäiset Tupla-jäätelömaut nyt julki

Tuplan seikkailut laajenevat jäätelökategoriaan – ensimmäiset Tupla-jäätelömaut nyt julki

Tupla jäätelöt ovat yhdistelmä tuttua ja ainutlaatuista Tupla-suklaapatukan makua ja rakennetta sekä laadukasta kotimaista super premium -jäätelöä. Jäätelöiden joukkoon on laitettu kaikkia niitä herkullisia elementtejä, jotka yhdistetään Tuplaan: suklaata, paahdettuja manteleita ja pehmeää nougatia. Venyvä ja paksu nougat on valmistettu alusta asti itse. Samoin jäätelöpurkista löytyvä makea suklaakansi, jossa on aito Tuplan maku.  

”Tupla-patukan käyttäjäkunta on laaja ja uskomme myös jäätelön houkuttelevan käyttäjiä laajalti läpi koko Suomen. Ne laajentavat makeisista inspiraation saaneiden jäätelöiden valikoimaa”, kertoo Cloetta Suomi Oy:n Senior Brand Manager Niina Lammila. ”Cloettalla on tehty jo vuosia systemaattista työtä Tupla-brändin strategisen kehittämisen eteen: Tupla on jo ennen jäätelöaltaan valloitusta laajentunut onnistuneesti proteiinijuomiin ja -vanukkaisiin. Nyt kasvua haetaan jäätelökategoriasta.” 

Tuhteja makuja pimenevään syksyyn 

Tupla Chocolate Ice Cream sisältää suklaajäätelöä, kaakaonougatia ja manteleita, Tupla Vanilla Ice Cream sisältää vaniljajäätelöä, kaakaonougatia ja manteleita. Molempien jäätelöiden päällä on suklaakansi ja reilusti manteleita. Tupla super premium -jäätelöt on pakattu 450 ml (305 g) kokoisiin pahvisiin purkkeihin. Jäätelöt ovat laktoosittomia ja niissä käytetty suklaa on valmistettu Rainforest Alliance -sertifioidusta kaakaosta. 

Tuotteet ovat myymälöissä syyskuussa. 

Suomalaisille maistuu jäätelö 

Suomalaiset ovat jäätelökansaa ja syövät sitä eniten Euroopassa. Keskimäärin suomalaiset syövät jäätelöä noin 13 litraa henkilöä kohden vuodessa. Suosituimmat maut ovat vanilja, suklaa, mansikka ja Suomen erikoisuus, lakritsi. Suomen jäätelömarkkinan koko on noin 350 miljoonaa euroa. 

Tupla-jäätelöt valmistaa Kolmen Kaverin Jäätelö Oy Helsingissä 

”Olemme intensiivisen tuotekehitysprojektin myötä luoneet yhdessä Cloettan kanssa jäätelön, joka sekä näyttää, tuntuu että maistuu Tuplalle. Selkeänä trendinä on havaittavissa, että jäätelöstä haetaan makukokemuksia sekä jännitystä ja sitä Tupla-jäätelö todella tuo mukanaan”, toteaa Kolmen Kaverin Jäätelö Oy:n toimitusjohtaja Jakob Hägerström. 

Cloettan alkuvuoden uutuudet: Leivonnaisinspiraatiota, marjaisia makuja ja ruotsalaisia klassikoita

Kevään uutuudet tarjoavat herkkuhetkiä moneen makuun. Ksylitolituotteissa raikas Jenkki Fresh -tuoteperhe kasvaa omenan ja vadelma-mansikan makuisilla purukumeilla, Läkerol Dents tuo pastilliin lempeän mustikan maun minttuisella twistillä.  Royal Kauramuru ja Aakkoset Herkkuhetki ammentavat makumaailmansa tutuista leivonnaisista. Uutuuskavalkadia täydentävät lakritsimaku Tupla Crispy Puffs-perheeseen, Leijona Pirteä Hedelmä -karkkipastillit, Ruotsista tutut Kexchoklad ja Malaco-karkkiremmit sekä CandyKing irtokarkkisekoitus, josta riittää jaettavaksi.
Lehdistötiedotteet

Cloetta avaa CandyKing-myymälän New Yorkiin: tarjolla Tuplaa ja Suomen suosituimpia irtokarkkeja

Lehdistötiedotteet

Kyselytutkimus: Budapest-konvehdit kuuluvat suomalaisten jouluun – yli puolet nauttii niitä joulun aikaan

Suomalaisten joulussa korostuvat perinteet ja makumuistot. Tuoreen Tuhat suomalaista -tutkimuksen mukaan Budapest-konvehdit ovat monelle suomalaiselle tärkeä osa joulunviettoa. Iro Researchin Cloettan toimeksiannosta toteuttamassa tutkimuksessa selvisi, että 53 % suomalaisista kertoo Budapest-konvehtien kuuluvan joulupöytäänsä joko usein tai satunnaisesti.
Lehdistötiedotteet