Luonnollisempi herkuttelu nosteessa – Parrotsin irtosnacksit uudistuvat ja valikoima laajenee

Luonnollisempi herkuttelu nosteessa – Parrotsin irtosnacksit uudistuvat ja valikoima laajenee

Kuluttajien herkuttelukäyttäytymisen takana on useita eri tekijöitä, joista yksi on luonnollisempien herkkujen valitseminen. Parrots-irtosnacksvalikoima vastaa monenlaisiin herkuttelutarpeisiin. Valikoimasta löytyy yli 60 eri tuotetta niin makeita kuin suolaisiakin vaihtoehtoja.

– Suomen irtosnacks-markkina on vasta lapsenkengissä verrattuna esimerkiksi Ruotsiin, jossa irtosnackseja myydään moninkertaisesti enemmän. Ruotsalaisilla on kategorialle jopa oma vakiintunut nimensä, “naturgodis”. Suomessa markkina on vasta kehittymässä eikä meillä oikein edes tiedetä, millä nimellä näitä herkkuja kutsutaan. Jos joku keksii hyvän idean, niin meille saa kertoa, Cloettan ​​tuoteryhmäpäällikkö Elina Levonmaa vinkkaa.

Uutuudet kiinnostavat kuluttajia, ja niiden osuus irtosnacksien myynnistä onkin 10 prosenttia. Suurin kategoria irtosnackseissa ovat suklaapäällysteiset pähkinät ja lakritsit, joiden osuus valikoimasta on yli puolet. Parrotsilla kevään uutuuksista löytyy esimerkiksi poksahteleva suklaamaissi, maapähkinä-valkosuklaapala ja valkosuklaa-salmiakkilakritsi.

– Odotamme luonnollisempien herkkujen kategorian kasvavan, ja yhä useamman makeisten kuluttajan kokeilevan irtosnackseja. Suklaapäällysteisiä tuotteita halutaan herkkuhetkiin yleisesti yhä enemmän, Levonmaa sanoo.

Ruotsissa irtosnackseilla herkutellaan, Suomessa kiinnostaa maustamattomuus

– Ruotsin ostodatan perusteella voidaan sanoa, että ruotsalaiset ovat selvästi herkuttelijoita myös irtosnacks-hyllyllä. Ruotsissa korostuvat beer-snacking-tuotteet eli suolatut pähkinät, mutta myös herkulliset suklaakuorrutetut pähkinät. Tällä hetkellä suomalaiset taas ostavat eniten maustamattomia pähkinöitä eli kulutuskäyttäytyminen on vielä aivan päinvastaista, Levonmaa toteaa.

Irtosnacksien korvatessa entistä useammin irtomakeiset, haetaan uudistuneeseen konseptiin oppeja karkkihyllyltä. Uudistuneesta Parrots-konseptista löytyy jokaisen käyttökerran jälkeen pestävät kauhat sekä kartonkinen kuppi uutena pakkausvaihtoehtona. Näin kuluttajat pystyvät paremmin myös arvioimaan ostoksen hinnan.

Parrots-tuotteita saa ainoastaan päivittäistavarakauppojen irtomyynnistä eikä niitä ole tarjolla pakattuina. Lista tuotteita myyvistä kaupoista löytyy osoitteesta: http://www.parrots.fi.

Cloettan alkuvuoden uutuudet: Leivonnaisinspiraatiota, marjaisia makuja ja ruotsalaisia klassikoita

Kevään uutuudet tarjoavat herkkuhetkiä moneen makuun. Ksylitolituotteissa raikas Jenkki Fresh -tuoteperhe kasvaa omenan ja vadelma-mansikan makuisilla purukumeilla, Läkerol Dents tuo pastilliin lempeän mustikan maun minttuisella twistillä.  Royal Kauramuru ja Aakkoset Herkkuhetki ammentavat makumaailmansa tutuista leivonnaisista. Uutuuskavalkadia täydentävät lakritsimaku Tupla Crispy Puffs-perheeseen, Leijona Pirteä Hedelmä -karkkipastillit, Ruotsista tutut Kexchoklad ja Malaco-karkkiremmit sekä CandyKing irtokarkkisekoitus, josta riittää jaettavaksi.
Lehdistötiedotteet

Cloetta avaa CandyKing-myymälän New Yorkiin: tarjolla Tuplaa ja Suomen suosituimpia irtokarkkeja

Lehdistötiedotteet

Kyselytutkimus: Budapest-konvehdit kuuluvat suomalaisten jouluun – yli puolet nauttii niitä joulun aikaan

Suomalaisten joulussa korostuvat perinteet ja makumuistot. Tuoreen Tuhat suomalaista -tutkimuksen mukaan Budapest-konvehdit ovat monelle suomalaiselle tärkeä osa joulunviettoa. Iro Researchin Cloettan toimeksiannosta toteuttamassa tutkimuksessa selvisi, että 53 % suomalaisista kertoo Budapest-konvehtien kuuluvan joulupöytäänsä joko usein tai satunnaisesti.
Lehdistötiedotteet