Royal-suklaa uudistuu

Royal-suklaa uudistuu

Cloettan perinteinen Royal-suklaa on uudistettu nyt vuoden alussa. Sekä syötävä tuote, palakoko, pakkaus ja makuvaihtoehdot ovat muuttuneet.

Miksi uudistusta on lähdetty tekemään?

Vanhan Royalin myynti on pitkään ollut varsin alhaista, joten lähdimme uudistamaan brändiä rohkeasti.   Pitkän tuotekehityksen ja  useiden kuluttajatutkimusten perusteella Royalille löytyi herkullinen, aivan omanlaisensa maku, joka pärjäsi kuluttajatesteissä johdonmukaisesti paremmin kuin vanha.

Miksi ei Royalia lopetettu kokonaan ja lanseerattu uutta suklaata uudella nimellä?

Royal-suklaalla on vahva tunnettuus, mutta sen myynti oli pientä. Tutkimusten perusteella brändissä oli yhä potentiaalia, mutta se kaipasi mittavaa uudistusta ollakseen kiinnostava useammalle suklaakuluttajalle.

Miten Royalin suklaa eroaa vanhasta, onko uusi valmistettu laadukkaista raaka-aineista?

Uusi Royal on valmistettu laadukkaista raaka-aineista. Sen kaakaopitoisuus on vähintään 30 % ja uudessa reseptissä on itse asiassa enemmän kaakaota kuin vanhassa reseptissä.
Uuden ja vanhan Royalin reseptit ovat hyvin lähellä toisiaan. Uudessa ei ole lisättyä suolaa ja siinä on luontaista vanilja-aromia, kun vanhassa oli vaniliinia.

Onko Royal-suklaa vastuullinen valinta?

Kyllä, Royal ei sisällä palmuöljyä ja suklaa on valmistettu vastuullisesti tuotetusta Rainforest Alliance -sertifioidusta kaakaosta.

Miksi myös palakokoa muutettiin, eikö vahan harkkomuoto ollut juuri tunnusomainen Royalille?

Kun palakokoa muutettiin, myös suklaahävikkiä saatiin vähennettyä. Vanha tuotemuoto aiheutti runsaasti hävikkiä tuotantolinjalla, koska patukat rikkoutuivat herkästi. Palakoon muutoksen myötä meidän on nyt myös mahdollista kehittää uusia, entistä monipuolisempia makuvaihtoehtoja Royalille, kun isompaan harkkopalaan mahtuu enemmän makua ja rakennetta tuovia raaka-aineita.

Miksi uudessa pakkauksessa ei ole kultaa niin kuin vanhassa?

Pakkaus on uudistettu vastuullisuus edellä. Olemme luopuneet Royalin pakkauksissa metallivärien kuten kullan käytöstä, jotta uudistettu pakkaus olisi täysin muovinkierrätyksessä hyödynnettävä. Suomessa muovinkierrätyksen myötä uutta muovia voidaan valmistaa ilman öljyä ja näin säästää sekä luonnonvaroja että energiaa.

Onko teillä suunnitelmissa tuoda vanha Royal takaisin markkinoille uuden Royalin rinnalle?

Tällä hetkellä ei ole suunnitelmissa tuoda vanhoja Royal-makuja kauppoihin. Vanhan Royalin myynti on ollut varsin alhainen ja paikasta makeishyllyssä käydään kovaa kisaa. Kauppa ei pitäisi valikoimassa esim. kahta maitosuklaapatukkaa samalta brändiltä.

Mitä haluaisit sanoa vanhan Royalin kannattajille, joille uudistus ei ole mieleen?

Aina, kun tuotetta lähdetään uudistamaan, niin se ei valitettavasti ole kaikille mieleinen. Vanhan tuotteen myynti oli kuitenkin niin vaatimatonta, että rohkea uudistus oli tarpeen.

Royalin mainonnassa kehotetaan viettämään omanmakuista elämää ja tekemään omanmakuisia valintoja. Mitä tarkoittaa Royal-mainonnan omanmakuinen elämä?

Royal kannustaa luomaan elämästä omanmakuista ja oman näköistä. Se ei tarkoita pelkästään isoja valintoja. Uuden Royal-mainonnan tarina kertookin niistä hetkistä elämässä, kun on paikka tehdä pienikin omalta tuntuva valinta. Nuo päivittäiset valinnat koostavat jokaisen omanmakuisen elämän ja ovat juuri siksi tärkeitä. Royal-suklaan valitseminen on hyvin konkreettisesti omanmakuinen valinta.

Cloettan alkuvuoden uutuudet: Leivonnaisinspiraatiota, marjaisia makuja ja ruotsalaisia klassikoita

Kevään uutuudet tarjoavat herkkuhetkiä moneen makuun. Ksylitolituotteissa raikas Jenkki Fresh -tuoteperhe kasvaa omenan ja vadelma-mansikan makuisilla purukumeilla, Läkerol Dents tuo pastilliin lempeän mustikan maun minttuisella twistillä.  Royal Kauramuru ja Aakkoset Herkkuhetki ammentavat makumaailmansa tutuista leivonnaisista. Uutuuskavalkadia täydentävät lakritsimaku Tupla Crispy Puffs-perheeseen, Leijona Pirteä Hedelmä -karkkipastillit, Ruotsista tutut Kexchoklad ja Malaco-karkkiremmit sekä CandyKing irtokarkkisekoitus, josta riittää jaettavaksi.
Lehdistötiedotteet

Cloetta avaa CandyKing-myymälän New Yorkiin: tarjolla Tuplaa ja Suomen suosituimpia irtokarkkeja

Lehdistötiedotteet

Kyselytutkimus: Budapest-konvehdit kuuluvat suomalaisten jouluun – yli puolet nauttii niitä joulun aikaan

Suomalaisten joulussa korostuvat perinteet ja makumuistot. Tuoreen Tuhat suomalaista -tutkimuksen mukaan Budapest-konvehdit ovat monelle suomalaiselle tärkeä osa joulunviettoa. Iro Researchin Cloettan toimeksiannosta toteuttamassa tutkimuksessa selvisi, että 53 % suomalaisista kertoo Budapest-konvehtien kuuluvan joulupöytäänsä joko usein tai satunnaisesti.
Lehdistötiedotteet