Xylitol-Jenkki on nyt myös pastilli

Jenkki Professional -pastillit
14.1.2016

Uudet Jenkki Professional -täysksylitolipastillit tukevat suun kokonaisvaltaista hyvinvointia maukkaalla tavalla. Pastillissa yhdistyvät ksylitolin ja D-vitamiinin terveysvaikutukset sekä raikkaat mintun ja appelsiinin maut.

Ksylitolituotteet kuuluvat suomalaisten arkeen

Cloetta Suomi Oy:n tekemän kyselytutkimuksen* mukaan ksylitolipurukumin käyttö vähenee iän myötä, mutta päivittäistä ksylitolituotteiden käyttöä pidetään erittäin tärkeänä. Osa ihmisistä ei pidä pureskelusta, syynä mm. purentaongelmat. Samasta syystä he kertovat käyttävänsä mieluummin pastilleja.

Kyselyyn vastanneista yli neljännes (27 %) yli 45 –vuotiaista kertoo käyttäneensä ksylitolituotteita jo vuodesta 1975 saakka, jolloin maailman ensimmäinen ksylitolipurukumi Xylitol-Jenkki tuli markkinoille.

”Osa väestöstä ei koe pureskelua omakseen, mutta haluaa silti käyttää terveysvaikutteisia ksylitolituotteita päivittäin.Xylitol-Jenkki on suomalaisten suosikkipurkka, joten aikuiseen makuun kehitetyt täysksylitolipastillit ovat luonnollinen jatkumo jo yli 40 vuotta kestäneelle Jenkin menestystarinalle”, taustoittaa Cloetta Suomi Oy:n markkinointipäällikkö Laura Forsman.

Helppo ja hyvänmakuinen tapa kokonaisvaltaiseen suun hyvinvointiin

Kyselyn mukaan yli 45-vuotiaat tunnistavat suun terveyden tärkeäksi: kaksi kolmesta (66 %) vastaajasta kokee suun hyvinvoinnin erittäin tärkeänä osana kokonaisvaltaista hyvinvointiaan.D-vitamiinin vaikutukset ovat tuttuja, sillä yli viisi kuudesta (85 %) tietää D-vitamiinin vaikuttavan kalsiumin imeytymiseen ja sitä kautta myös hampaiden hyvinvointiin.

”D-vitamiinia sisältävä Jenkki Professional -täysksylitolipastilli yhdistää tutun brändin yhdistettynä helppoon ja hyvänmakuiseen tapaan hoitaa suun terveyttä kokonaisvaltaisesti”, iloitsee Laura Forsman.

Ksylitoli ja D-vitamiini samassa pastillissa

Hammasterveyden kannalta Jenkki Professional -täysksylitolipastilleja suositellaan nautittavan kaksi pastillia aina aterian jälkeen happohyökkäyksen katkaisuun. Pastilli sisältää ksylitolia 96 % painosta (100% kaikista makeuttajista). Kymmenen pastillia sisältää suositellut Käypä hoito -suosituksen mukaisen päiväannoksen 5 grammaa ksylitolia ja D-vitamiinia 15 % EU:n päivittäisen saannin vertailuarvosta.

Xylitol-Jenkki on ksylitolituotteiden edelläkävijä ja markkinajohtaja. Jokainen suomalainen tuntee Xylitol-Jenkin. Brändi on yksi Suomen vahvimmista ja arvostetuimmista ja sillä on jo vuosikymmeniä kestänyt ksylitolitutkijoiden ja hammaslääketieteen asiantuntijoiden kanssa.

* Lähde: Suun hyvinvointi –kysely Cloettan Makurinki-kuluttajapaneelissa. Tiedot kerättiin sähköisenä kyselynä 5.1.-8.1.2016. Vastaajina 3140 suomalaista.

Jenkki Professional -täysksylitolipastilli Orange+D png
Jenkki Professional -täysksylitolipastilli Freshmint+D png