FI

Cloettalta herkkulahjoitus koronan etulinjassa työskenteleville

23.4.2020

Cloetta Suomi Oy on tehnyt herkullisen tuotelahjoituksen neljään eri yliopistosairaalaan koronan etulinjassa työskentelevälle hoitohenkilökunnalle.

Cloetta Suomi Oy on tehnyt herkullisen tuotelahjoituksen neljään eri yliopistosairaalaan. Lahjoitetuista herkuista pääsee nauttimaan lähes 4000 sairaaloiden työntekijää Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa. Tuotteet jaetaan hoitajille, lääkäreille, laitoshuoltajille ja kaikille niille, jotka toimivat sairaaloissa koronan etulinjassa.

Herkkuja on toimitettu seuraavien sairaaloiden henkilökunnalle:

• TAYS, Tampere – 2000 henkilöä
  • OYS, Oulu – 800 henkilöä
  • TYKS, Turku – 900 henkilöä
  • KYS, Kuopio – 250 henkilöä

Koronan etulinjassa työskentelevän henkilökunnan määrän sairaalat saivat määritellä itse.

Proteiinipatukoita, Aakkoset-pusseja ja ksylitolipastilleja

Lahjoitus sisältää Tupla+ -proteiinipatukoita , Aakkoset Marja -makeispusseja ja Mynton Xylitol -ksylitolipastilleita.

”Olemme kuulleet kentältä, että suojamaskien pitäminen kuivattaa suuta. Ksylitolipastillien imeskely lisää syljen eritystä ja auttaa kuivan suun ongelmaan”, kertoo Cloettan ksylitolitiedottaja Milla Vihanto

”Tämän lahjoituksen kautta me kaikki 240 cloettalaista haluamme osoittaa arvostuksemme hoitohenkilökuntaa kohtaan ja toivomme tuotteidemme auttavan jaksamaan poikkeustilanteessa”, toivoo markkinointijohtaja Hanna Korhonen.

SPR:n Veripalvelulle suurlahjoitus

Cloetta haluaa olla mukana auttamassa omalta osaltaan SPR:n Veripalvelua arvokkaassa työssä. Suomen Punaisen Ristin Veripalvelulle saa lahjoituksena 75.000 Tupla+ Salty Caramel ja Choco Almond -patukkaa. Jokainen verenluovuttaja saa luovutuksen yhteydessä huhti-kesäkuussa Tupla+ -proteiinipatukan kiitokseksi arvokkaasta lahjastaan.

Verenluovuttajia tarvitaan myös epidemia-aikana

Veripalvelun tehtävä on vastata Suomen verihuollosta ja verenluovuttajia tarvitaan myös pandemian aikana satoja joka päivä. Verivalmisteita tarvitaan esimerkiksi leikkauspotilaiden, onnettomuusuhrien, syöpää sairastavien ja keskoslasten hoitoon. Yksi luovutus auttaa jopa kolmea potilasta.

"Cloettan lahjoitus tuo mukavan lisän luovuttajatarjoiluun ja näitä herkkuja riittää verenluovutuksessa pitkälle kesään. On erittäin mukava, että Cloetta haluaa myös kiittää ja kannustaa verenluovuttajia, ja erityisen tärkeää se on näin poikkeuksellisena aikana. Poikkeusaikana osa luovuttajista ei halua jäädä istumaan kahville, joten suklaapatukka on näppärä napata myös mukaan", kertoo asiakaspäällikkö Liisa Romo Suomen Punaisen Ristin Veripalvelusta.

Tupla4
tupla3