Terveelliset ja maukkaat pähkinäsekoitukset salaattiin ja jogurttiin

19.4.2017

Kuivapaahdettujen, maustamattomien Nutisal-pähkinöiden valikoima laajenee huhtikuussa kahdella maukkaalla uutuudella: jogurttisekoituksella ja salaattisekoituksella. Nutisal-uutuudet eivät sisällä lisättyä öljyä, suolaa, sokeria tai lisäaineita. Kumpikin pähkinäsekoitus sisältää vähintään 50 % terveellistä pähkinää.

Kuivapaahto tuo pähkinöihin makua ja säilyttää terveelliset ominaisuudet
Uusien salaattiin ja jogurttiin sopivien pähkinäsekoitusten, kuten kaikkien Nutisal-pähkinöiden, herkullinen maku syntyy kuivapaahtamalla eli ilman öljyä. Näin saadaan rapeita pähkinöitä, joiden oma herkullinen ominaismaku pääsee oikeuksiinsa. Kuivapaahto säilyttää pähkinän omat, terveelliset rasvat.

Kuivapaahto on yli 500 vuotta vanha pähkinöiden valmistusmenetelmä. Perinteisesti pähkinät on paahdettu avotulella, mutta teollisesti ne paahdetaan yli 130 asteisessa paahtorummussa kaasuliekkien hehkussa. Kuivapaahtaminen antaa pähkinöille paremman rakenteen ja rapeuden. Valmistusmenetelmän tunnistaa suussa pähkinöiden syvemmästä mausta ja rapsakasta suutuntumasta.

– Nutisal-pähkinäsekoitukset on tuotu helpottamaan kiireistä arkea. Vastaavanlaisia tuotteita ei tällä hetkellä löydy markkinoilta. Pähkinäsekoitusten käyttötilanteet ovat loputtomat ja niitä voi käyttää salaatin ja jugurtin lisäksi vaikka puurossa, sosekeitossa tai ravitsevana välipalana, kertoo Cloettan tuoteryhmäpäällikkö Alexandra Rehnberg.

Pähkinä on sydänystävällinen superruoka
Pähkinät sisältävät luonnostaan paljon tyydyttämätöntä, pehmeää kasvirasvaa, joka sisältää runsaasti omega 3-rasvahappoja. Pähkinöissä on monia hyödyllisiä ravintoaineita, kuten kuituja, vitamiineja ja kivennäisaineita.
Nykykuluttaja arvostaa terveellisyyttä, hyvää ravintosisältöä ja helppoutta ruokavalintoja tehdessään. Lisäaineettomuus, suolattomuus, sokerittomuus ja vähärasvaisuus ovat myös tärkeitä valintakriteerejä.

Suomalaiset kuluttajat ovat löytäneet pähkinät proteiinilähteenä ja se näkyy kulutusluvuissa. Markkinoilla olevasta pähkinävalikoimasta maustamattomia pähkinöitä nautitaan eniten ja useimmin: 22 % prosenttia suomalaisista syö niitä jopa kerran viikossa. (Lähde:Taloustutkimus 2014, Pähkinöiden käyttö).

Tuotetiedot

Nutisal Salad Mix Beetroot, 120 g
Pähkinöitä 52 % (manteli, cashew, saksanpähkinä)
Siemeniä 45 % (auringonkukan- ja kurpitsansiemen)
Punajuurta 3 %
Ei lisättyä suolaa eikä sokeria, proteiinin lähde. Salaattisekoitus antaa täydellisen proteiinilisän vaikkapa vegaaneille sopivaan kasvissalaattiin. Hinta: 3,29 e

Nutisal Yogurt Mix Red Berries, 120 g
Pähkinöitä 50 % (manteli, cashew, saksanpähkinä, hasselpähkinä).
Siemeniä 25 % (auringonkukan- ja kurpitsansiemen)
Marjoja 25 % (kuivattuja karpaloita, mustikoita ja goji-marjoja)
Ei lisättyä suolaa eikä sokeria. Jogurttisekoitus on hyvänmakuinen proteiinilisä aamu- tai välipalajogurtin päällä nautittuna. Hinta: 3,29 e

Lisätietoja